Czym jest UX?
UX (User Experience) to zagadnienie opierające się o koncepcję użyteczności stosowanej do oceny stron internetowych i aplikacji. Użyteczne witryny charakteryzują się tym jak szybko można przejść do konwersji (czyli np.zakupu) oraz jak łatwo można zaleźć niezbędne informacje jak np. produkty i usługi. Serwis powinien być łatwy w obsłudze i jednoznaczny.
Audyt UX składa się z wielu czynników, począwszy od designu i estetyki, poprzez nawigację, aż po jakość informacji. Dbałość o doświadczenie użytkownika zazwyczaj owocuje większą konwersją i sprawia że witryna spełnia wymagania odwiedzających.
Audyt UX – praktyczne zastosowania
Audyt ten sprawdza doświadczenia użytkowników pod kątem spełniania oczekiwań i potrzeb odwiedzających. Wpływają na to trendy, jasność przekazu na stronie, ale także przyzwyczajenia internautów. Jest to skomplikowana procedura, przynosząca wiele korzyści, takie jak:
- pozwala poznać mocne i słabe strony danego serwisu
- wskazuje popełnione błędy
- pokazuje szanse i zagrożenia na przyszłość
- podpowiada, jakie działania dobrze wpłyną na rozwój i skuteczność witryny
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej przeczytaj inne nasze artykuły.
Ekspert ds. dostępności cyfrowej z 5-letnim doświadczeniem, mający na koncie ponad 500 audytów stron i aplikacji mobilnych. Jest absolwentem Akademii Morskiej w Gdyni. Poza pracą profesjonalną, jest pasjonatem sportu i psychologii, co przekłada się na jego funkcję prezesa Stowarzyszenia Aktywne Kosakowo. Jego zrozumienie technicznych i ludzkich aspektów dostępności pochodzi z połączenia wiedzy zawodowej z zainteresowaniami osobistymi.