Szukaj
Zamknij wyszukiwarkę

Artykuły

Czym jest, podstawowe zagadnienia-Audyt UX

Czym jest UX?

UX (User Experience) to zagadnienie opierające się o koncepcję użyteczności stosowanej do oceny stron internetowych i aplikacji. Użyteczne witryny charakteryzują się tym jak szybko można przejść do konwersji (czyli np.zakupu) oraz jak łatwo można zaleźć niezbędne informacje jak np. produkty i usługi. Serwis powinien być łatwy w obsłudze i jednoznaczny.

Audyt UX składa się z wielu czynników, począwszy od designu i estetyki, poprzez nawigację, aż po jakość informacji. Dbałość o doświadczenie użytkownika zazwyczaj owocuje większą konwersją i sprawia że witryna spełnia wymagania odwiedzających.

Na ilustracji marketing internetowy

Audyt UX – praktyczne zastosowania

Audyt ten sprawdza doświadczenia użytkowników pod kątem spełniania oczekiwań i potrzeb odwiedzających. Wpływają na to trendy, jasność przekazu na stronie, ale także przyzwyczajenia internautów. Jest to skomplikowana procedura, przynosząca wiele korzyści, takie jak:

  • pozwala poznać mocne i słabe strony danego serwisu
  • wskazuje popełnione błędy
  • pokazuje szanse i zagrożenia na przyszłość
  • podpowiada, jakie działania dobrze wpłyną na rozwój i skuteczność witryny

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej przeczytaj inne nasze artykuły.